Wednesday, January 18, 2006

DARILDIN MI GÜLÜM BANA - ΧΑΡΙΚΛΑΚΙ



Darıldın mı gülüm bana
Hiç bakmıyorsun bu yana
Darıldıysan barışalım
Kumru gibi koklaşalım

Esmerim güzelim tuti dillim
Ben yanıyorum çok seviyorum
Ben yanıyorum aman allah çok seviyorum

Her zaman üzersin beni
Ah yaramaz çapkın seni
Benim hiç günahım yoktu
Baştan sen çıkardın beni

Esmerim güzelim tuti dillim
Ben yanıyorum çok seviyorum
Ben yanıyorum aman allah çok seviyorum

Χτες το βράδυ Χαρικλάκι
Eίχες άει τ' οργανάκι
Kαι γλεντούσες μ' ένα αλάνι
Kάτω στο Πασαλιμάνι
Htes to vradi Hariklaki
Ihes pari t’ orğanaki
Ke ğlenduses m’ ena alani
Kato sto Pasalimani

Φιλάκια, ναζάκια, άϊντε Χαρικλάκι,
Πώς με γέλασες, άϊντε 
Μου την έσκασες
Filakya, nazakya, ainde Hariklaki,
Pos me yelases, ainde yia su,
Μu tin eskases

Esmerim güzelim tuti dillim
Ben yanıyorum çok seviyorum
Ben yanıyorum aman allah çok seviyorum

Türkiye
Söz - Müzik: Anonim
Yunanistan
Söz -Müzik: Panayiotis Tundas
Düzenleme: Haluk Polat
Klarnet, Alto saksofon: Göksun Çavdar
Trompet: Erkut Gökgöz
Trombon: Hasan Gözetlik
Buzuki, Baglamadaki: Orhan Osman
Gitarlar, Elektrik Gitar: Cem Tuncer
Elektrik Gitar: Tolga Görsev
Bas: Batur Yurtsever
Perküsyon: Hamdi, Mehmet Akatay

Türk kaynaklarına göre anonim olduğu bilinen şarkı, başka bir çok örnekte olduğu gibi Yunanistan’da Panayioti Tunda adına kayıtlıdır. Hariklia adlı bir kadına yazılmış sözlere rağmen şarkının Yunanca’sı genellikle kadınlar tarafından yorumlanmaktadır.